سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
أشهد أنّ محمداً رسول الله و أشهد أنّ علیّاً ولی الله
دوشنبه 91 اردیبهشت 18 :: 12:42 صبح ::  نویسنده : محمد

اتحاد نفس امیر المومنین بارسول الله

نور الهى و حقیقت محمدى پس از پیامبر اکرم به امیر المؤمنین و بواسطه ایشان به سائر ائمه طاهرین انتقال یافت‏

و این آثار به واسطه سعه روح و ظرفیت قلب مبارک آن حضرت است نه امر اعتبارى تشریفاتى، و سپس در ذریّه آن حضرت انتقال یافت؛ یعنى همان نور دو قسمت شد نیمى در نفس مبارک آن حضرت و نیمى در نفس أمیر المؤمنین علیه السلام جاى گرفت و از لقاح نور أمیر المؤمنین و حضرت صدیقه سلام الله علیها بذریه آن حضرت منتقل شد.

کما آنکه فرمود إنَّ اللهَ جَعلَ ذُریَّةَ کُلّ نَبىّ فِى صُلبهِ وَ جَعَلَ ذُرِّیَّتِى فِى صُلب علىّ بنِ أبى طالِب خداوند ذریه هر پیغمبرى را از صلب خود آن پیغمبر قرار داد و ذریّه مرا از صلب على بن أبى طالب قرار داد. از سلمان روایتست که: 

برای دیدن متن کامل بر روی عکس کلیک کنید



موضوع مطلب : علی, رسول الله, محمد, نور, الهى, اتحاد, نفس, امیر المومنین, کتاب, مودة القربى, صلب, صلب علی, لقاح, ذریه, صدیقه, پیغمبر, روح, سلمان, ائمه


دوشنبه 91 اردیبهشت 18 :: 12:33 صبح ::  نویسنده : محمد

بیان دلیل اجمالی بحث از دین 

منشأ بحث از دین و اینکه چرا باید دین را شناخت؟

 ادله منشأ بحث از دین و اینکه چرا باید دین را شناخت در دو بخش ادله اجمالی و تفصیلی بحث می شود که خدمت حضرات بیان می شود:

دلیل اجمالی:

صغری: صرف نشناختن دین یک نوع از نقص است. کبری: هر انسانی از نقص متنفر است و میخواهد آن را برطرف کند نتیجه : پس نشناختن دین نقص است و و انسان سعی در مرتفع کردن آن دارد.

توضیح : این دلیل یک دلیل اجمالی بودکه خدمت عزیزان عرضه شد و این دلیل اجمالی به ما میفهماند که همین بحث نکردن یعنی دور بودن از مبحثی و به طرف آن مبحث نرفتن و ...

برای دیدن متن کامل بر روی عکس کلیک کنید




موضوع مطلب : دلیل, اجمالی, بحث, دین, دفع, ضرر, محتمل, جلب, منافع, احتمالی, انسان, تفصیلی, کمال جو, شناخت, نقص, منشأ, اسلام شناسی


دوشنبه 91 اردیبهشت 18 :: 12:25 صبح ::  نویسنده : محمد

علت اول بحث از دین: دفع ضرر محتمل

و اما ادله تفصیلی بحث از دین

دلیل اول: دفع ضرر محتمل

صغری: بحث نکردن از دین محتمل الضرر است .    کبری : محتمل الضرر واجب الدفع است .  نتیجه : پس بحث نکردن از دین واجب الدفع است. و باید از دین بحث کرد.

توضیح :   چرا بحث نکردن از دین محتمل الضرر است؟ ( توضیح صغرای استدلال )

زیرا شناخت دین باعث سعادت خواهد شد و دین هم راه و هم چاه (موانع )و هم هدف را نشان می دهد پس اگر کسی ...

برای دیدن متن کامل بر روی عکس کلیک کنید




موضوع مطلب : استدلال, هود, محتمل الضرر, واجب الدفع, دفع ضرر محتمل, نهایة الافکار, انبیاء, تطمیع, اصلاح جامعه, نجات بشر, آقا ضیاء عراقی, الله


دوشنبه 91 اردیبهشت 18 :: 12:16 صبح ::  نویسنده : محمد

آیادو قلب در یک سینه میشود؟

قال الله تبارک وتعالی :

«مَا جَعَلَ الله لِرَجُلٍ مِن قَلبَینِ فِی جَوفِهِ» (سوره احزاب آیه 4)

« خدا برای یک نفر دو قلب در جوفش ننهاده »

در تفسیر شریف و گرانقدر المیزان ،حضرت علامه آیة الـله طباطبائی (رحمة الـله علیه) پیرامون این قسمت از آیه می فرمایند: «این جمله کنایه است از اینکه جمع بین دو اعتقاد متنافی ممتنع است پس بدرستی که یک قلب واحد یا به عبارتی یک نفس واحدة گنجایش برای دو اعتقاد متنافی و دو رأی متناقض را ندارد لذا اگر در جایی دو اعتقاد متنافی وجود داشت کشف می کنیم که آن دو اعتقاد مربوط به دو قلب جدا جدا است و خدا در جوف کسی دو قلب ننهاده پس یک نفر نمی تواند ...

برای دیدن متن کامل بر روی عکس کلیک کنید




موضوع مطلب : کتاب سرور قلب فاطمه, قلب, سینه, تفسیر, محبت, سوره احزاب آیه 4, أمالی مفید, علامه آیةالـله طباطبائی, حبّ و بغض, المیزان, مؤمن, منافق


<   <<   11   
درباره وبلاگ

آرشیو وبلاگ
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 51
کل بازدیدها: 134148